Die Fledermaus (El ratpenat). Johann Strauss al Gran Teatre del Liceu
· Quan? 18 de desembre de 2024
· Dies? Dimecres
· Hora? De 19:30h a 22:00h
· Organitza: Gran Teatre del Liceu
El ratpenat (Die Fledermaus) de Johann Strauss arriba al Gran Teatre del Liceu de la mà de Marc Minkowski i els seus Musiciens du Louvre, una de les operetes vieneses més famoses i conegudes, plena d’embolics amorosos, jocs de seducció i canvi d’identitats i molt d’humor.
Aquesta opereta del 1874, enormement popular per la seva obertura i el popurri d’idees que van exposant-se de forma lluminosa i espontània, és una peça que no pot faltar en els concerts de Cap d’Any de tot el món.
La trama: per venjar-se del seu amic Eisenstein, el Dr. Falke organitza un joc de confusió amb el consentiment del príncep Orlofsky. Hi ha un marquès i un “chevalier”, una comtessa hongaresa i artistes de naixement; però ningú no serà allò que defensa ser. Tot és una mascarada i tot el conjunt acaba a la presó. Finalment, quan totes les màscares cauen i es posen a la llum les infidelitats extramatrimonials, la venjança del ratolí ratpenat ja és evident.
Opereta en tres actes
Llibret de Carl Haffner i Richard Genée basat en la comèdia Das Gefängnis de Julius Roderich Benedix, basada en el vodevil d’Henri Meilhac i Ludovic Halévy, Le Réveillon.
- Estrena absoluta: 05/04/1874 al Theater an der Wien.
- Estrena a Barcelona: 02/02/1961 al Gran Teatre del Liceu.
- Darrera representació al Liceu: 20/06/1984.
- Total de representacions al Liceu: 10.