Amics de la Rambla

Amics de la Rambla

"Liber Naturae" Carlos Forns a la Sala Parés

· On? Sala Parés
· Quan? Del 17 de setembre al 25 d'octubre de 2025
· Dies? Dimarts, Dimecres, Dijous, Divendres, Dissabte
· Adreça: Carrer Petritxol, 5
· Organitza: Sala Parés

Exposicions

Gairebé vint anys després de la seva darrera mostra a Barcelona, Carlos Forns torna a la Ciutat Comtal i presenta la seva primera exposició individual a la Sala Parés. LIBER NATURAE ocupa els espais 1 i 3 de la galeria i, en ella, s’hi s’exhibeixen els treballs dels darrers anys de la producció de l’artista madrileny, combinant pintures i escultures amb una selecció d’objectes, llibres, rareses i ‘curiositats parlants’ que conformen la seva pròpia col·lecció. Tots ells són font d’inspiració i base en la construcció del Liber Naturae de Forns, per a qui l’activitat pictòrica constitueix una expedició científica i un viatge iniciàtic.

Amb la seva pintura, Carlos Forns reflexiona sobre el concepte del flux constant. L’univers és un gran sistema de canvi continu, on les seves parts i els éssers que l’habiten es transformen i s’enllacen els uns amb els altres en una dansa perpètua. Cap forma és permanent, sinó que es troba en infinita metamorfosi.

Forns es mou entre la reflexió profunda i el joc de conjuntar elements, espècimens o objectes de la seva col·lecció, trobats en viatges o durant investigacions en el jardí del món. Els sobredimensiona, els combina establint diàlegs impensables, els transforma i metamorfoseja amb la seva mirada d’explorador entusiasta. És com si Forns comprimís totes les seves referències i idees en una crisàlide gegant de la qual, després de l’eclosió i com si es tractés del barret d’un mag, emergeixen milers d’imagos rere la bretxa. A partir de totes elles, estableix xarxes i connexions que es disposen a la tela, generant microcosmos que exerceixen d’enllaç amb els misteris de la creació i de la vida; alguna cosa així com expressions de l’univers en miniatura que, a més, s’erigeixen també com imatges de l’ànima interior – del creador i de qui les admira.

A les seves composicions, la naturalesa canviant de moltes de les estructures projecta geometries imaginàries inspirades en els diagrames hermètics de Giordano Bruno o en les imatges geomètriques minimalistes de Nicolau de Cusa. Totes aquestes aparicions permeten privilegiar la contemplació meditativa. Ell les entén com a talismans màgics a partir dels quals es construeixen les metàfores i la transfiguració de la natura. Com ell mateix apunta, “es tracta d’interioritzar l’univers per poder convertir-nos en mags, en demiürgs capaços de crear conjuntament amb la natura”.

Es pot visitar de dimarts a dissabte de 11 a 14 h i de 16 a 20 h.

Mapa de Localització

Carrer Petritxol, 5, 08002, Barcelona (41.382614, 2.172901)

LA RAMBLA DE BARCELONA
La Rambla és un dels indrets de Barcelona on bull més activitat, una ciutat dins d'una altra ciutat.
Carregant...
x
X