Amics de la Rambla

Amics de la Rambla

Andrea Vesentini i Jordi González amb el seu "arròs brut" guanyen la segona edició del concurs solidari "FEM Paelles a La Rambla"

7 d'octubre de 2024

  • Els fons recaptats es destinaran als diferents projectes de la Fundació Esclerosi Múltiple a la recerca científica i per millorar la qualitat de vida de les persones que conviuen amb aquesta malaltia.
  • El concurs, celebrat en el marc de les Festes del Roser, ha estat organitzat per la Fundació Esclerosi Múltiple i l’associació Amics de La Rambla.

Andrea Vesentini i Jordi González han guanyat el concurs solidari de “Fem paelles a La Rambla” que es va celebrar el passat dissabte a la plaça de la Gardunya, rere el mercat de la Boqueria. Es tracta d’una iniciativa impulsada per la Fundació Esclerosi Múltiple i l’associació Amics de La Rambla, amb el suport del Mercat de la Boqueria. Enguany, hi han participat més de 21 equips i s’han recaptat més de 10.000 €.

Els fons recaptats amb el concurs es destinaran a la recerca científica i a millorar la qualitat de vida de les prop de 9.000 persones que conviuen amb l’esclerosi múltiple (EM) a Catalunya, a través dels diferents programes de neurorehabilitació que té la Fundació Esclerosi Múltiple.

L’esdeveniment ha comptat amb un jurat d’excepció format pels reconeguts xefs Ada Parellada, Carles Gaig i Òscar Manresa, així com la periodista gastronòmica Carme Gasull, que a més d’avaluar les paelles i destacar el gran nivell de les elaboracions presentades, han compartit alguns consells culinaris amb els participants. El xef Sergi de Meià ha volgut col·laborar amb aquesta iniciativa solidària i ha cuinat dues paelles fora de concurs per 150 persones.

“És emocionant veure com un concurs de paelles ens ajuda a fer recerca i contribueix a què puguem fer la nostra tasca de suport a les persones amb EM” ha comentat Rosa Masriera, directora executiva de la Fundació Esclerosi Múltiple. També ha volgut destacar la col·laboració de l’associació Amics de La Rambla amb les persones amb EM, així com la del Mercat de la Boqueria i la de les empreses col·laboradores i patrocinadors com Oleaurum i Repsol. “Sense la seva implicació, el concurs de paelles no hauria estat possible” ha expressat.

Els guanyadors a la millor paella han estat el veí de La Rambla Andrea Vesentini  i Jordi González amb el seu “arròs brut”. Mentre que el públic assistent han escollit la paella de la Sofia Pariente elaborada amb cargols, conill, garrofó i pollastre.  Els premis especials del jurat s’han repartit entre Oriol Macet amb una paella de conill i bolets, que s’ha emportat el Premi Ada Parellada; l’arròs de calamar, gamba roja i cloïsses de Rogelio Ardaya, que ha guanyat el Premi Òscar Manresa; el Premi Carme Gasull ha estat per la paella “Toca teca” de Santi Busquet; i l’arròs brut de l’Andrea Vesentini, que també s’ha emportat el Premi Carles Gaig.

A més de l’orgull de fer la millor paella, els guanyadors han rebut diferents premis entre els que hi havia entrades al Teatre del Liceu, als teatres Poliorama i Romea, àpats als millors restaurants de La Rambla com el Moka o el Vapiano, tiquets pel Museu de Cera, i invitacions pel Tablao Flamenco Cordobés i El Duende, entre d’altres.

Després de l’èxit de la primera edició, estem molt contents de poder tornar a col·laborar organitzant aquest concurs solidari per seguir contribuint a la lluita contra l’esclerosi múltiple, una malaltia que malauradament encara no té cura” ha senyalat Pau Bosch, president d’Amics de La Rambla. També ha volgut comentar que el concurs forma part de “l’esperit de la Festa Major de La Rambla, un festival ple d’oci i solidaritat, que ajuda a descobrir i apropar aquesta via tan emblemàtica a tothom”.

LA RAMBLA DE BARCELONA
La Rambla és un dels indrets de Barcelona on bull més activitat, una ciutat dins d'una altra ciutat.
Carregant...
x
X