Amics de la Rambla

Amics de la Rambla

Barcelona llança 280.000 "Bonus Consum" per potenciar el consum local, a través de bcnmarket.Barcelona

4 d'octubre de 2021

Es tracta d’uns bonus per valor de 20 euros que la ciutadania podrà descarregar per bescanviar per productes o serveis a establiments adherits a la iniciativa

Dels 20 euros, la persona interessada només n’haurà de pagar 10 euros i els 10 euros restants els subvencionarà l’Ajuntament de Barcelona, que destina a aquesta acció més de 3 milions d’euros

El projecte l’impulsa l’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Barnacom, Comertia, Pimec, Foment del Treball, Gremi de Restauració, Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i Gremi d’Hotels

En paral·lel, avui es posa en marxa el BCNMarket, la botiga online per al conjunt d’establiments de la ciutat, que ja compta amb més de 2.500 establiments adherits

L’Ajuntament de Barcelona, juntament amb Barnacom (l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta) i entitats representatives del teixit econòmic de la ciutat com Amics de La Rambla, està impulsant tot un seguit de mesures per a la recuperació comercial de la ciutat de Barcelona, un dels sector més afectats per la Covid-19. Dues d’aquestes accions són el llançament del Bonus Consum, una iniciativa per incentivar el consum local de productes, serveis i restauració durant l’any 2021, i la posada en marxa de la botiga online per al conjunt d’establiments de la ciutat, el BCNMarket (bcnmarket.barcelona).

Els Bonus Consum són uns vals que la ciutadania podrà descarregar a través de la plataforma BCNMarket a partir del 18 d’octubre. Els bonus tindran un valor de 20 euros, dels quals la persona beneficiària només en pagarà 10 euros i els 10 restants els aportarà l’Ajuntament de Barcelona. Així, es busca que la inversió tingui un efecte multiplicador i ajudi a la recuperació d’aquest sector econòmic.

L’Ajuntament de Barcelona destina 3.040.000 euros per a l’impuls d’aquesta acció. En total, s’emetran prop de 280.000 bonus que es podran bescanviar presencialment fins el 31 de desembre de 2021 en qualsevol establiment adherit a la iniciativa. Els establiments s’hi poden adherir a partir d’avui a través de la següent adreça electrònica bcnmarket.barcelona.

Així, la persona interessada accedirà a BCNMarket i podrà reservar directament el bonus i descarregar-lo. Amb el document i una identificació personal, la persona podrà desplaçar-se a qualsevol establiment adherit a aquesta iniciativa per adquirir el producte o servei que desitgi i bescanviar el val. Només es podrà emprar un per compra.

Cada bonus tindrà un termini de bescanvi de 15 dies, un cop transcorregut aquest temps caducarà. Les persones consumidores només podran ser titulars de tres bonus sense bescanviar i només podran adquirir-ne de nous un cop hagin bescanviat els anteriors o aquests hagin caducat.

Aquesta iniciativa la impulsa l’Ajuntament de Barcelona conjuntament amb Barnacom (l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta), Comertia, Pimec, Foment del Treball, el Gremi de Restauració, l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya i el Gremi d’Hotels de Barcelona.

En marxa el BCN Market, la botiga online per al conjunt d’establiments de la ciutat

D’altra banda, avui s’obre a la ciutadania el BCNMarket, la botiga online per al conjunt d’establiments de Barcelona. Aquesta plataforma, impulsada conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona i Barnacom, compta amb l’objectiu d’avançar en la digitalització dels establiments de la ciutat i de poder competir amb les grans plataformes de comerç online. Actualment, hi ha més de 2.500 establiments adherits.

Aquesta eina digital, desenvolupada tècnicament per Tiendeo i Manzaning, permet als comerços donar a conèixer i vendre online els seus productes i serveis. A més, esdevé una solució per tal que els consumidors puguin fer la compra a les seves botigues de confiança sense haver de desplaçar-se, però mantenint la relació entre professional i client que caracteritza el comerç presencial de la ciutat.

Així, aquesta eina ofereix a comerciants i usuaris diferents opcions amb més o menys grau de digitalització del comerç:

BCNMarket com aparador dels productes de l’establiment i comanda a través de WhatsApp

Reserva de productes a BCNMarket, i pagament i recull a botiga.

Pay & collect: pagament a BCNMarket i recull a botiga

Pay & shipment: pagament a BCNMarket i enviament a domicili

BCNMarket com a directori de productes linkats a la pàgina de la botiga en cas que ja en tingui, per tal de generar tràfic cap a la web de l’establiment.

Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota mensual de 8 euros més IVA. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda online, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut.

BCNMarket, doncs, es planteja com una plataforma oberta i col·laborativa entre els diferents establiments, que busca generar tràfic físic i online als negocis de Barcelona, facilitar que el barceloní trobi resposta a les seves cerques en els comerços de la ciutat i esdevenir una alternativa als webs que només venen virtualment.

Com podeu participar els socis d’Amics de La Rambla?

Si us interessa participar, cal que valideu la cessió a tercers de les dades de la fitxa del vostre establiment publicada a la web de l’associació. Aquesta validació cal fer-la a través de la vostra àrea privada a www.amicsdelarambla.cat. En cas de dubte, feu-nos-ho saber i us orientarem.

Un cop signada, i de forma automàtica, el vostre comerç s’integrarà a bcnMarket, la plataforma des d’on es gestionaran els Bonus Consum i on també es publicaran els productes que pugueu tenir al Marketplace o catàleg de la web de l’associació, obrint-se així un nou aparador de venda per al vostre comerç.

Aquesta integració a bcnMarket us donarà accés, a més, al programa de validació de Bonus Consum que serà necessari per monetitzar els vals de descompte rebuts.

COM DONAR D'ALTA EL MEU ESTABLIMENT A BCN MARKET I  AL PROGRAMA BONUS CONSUM?

1.   Accedeix a la teva àrea privada a www.amicsdelarambla.cat

Per accedir a l’espai privat de socis i a la fitxa d’establiment cal seleccionar l’opció “Sóc Soci” que apareix a la part superior dreta de la web i introduir l’e-mail que vas facilitar per comunicar-nos amb tu (no confondre amb el correu electrònic públic que apareix a la pàgina web, encara que de vegades pugui coincidir) i la teva contrasenya.

Si no recordes la contrasenya d’accés, pots demanar un recordatori que s'enviarà per correu electrònic a l’adreça facilitada en el moment del registre.

2.   Comprova que les dades del teu establiment són totes correctes i, si cal, fes les modificacions necessàries.

Qualsevol d'aquestes informacions, logotip, dades de contacte, galeria d’imatges o serveis es poden canviar/actualitzar a l'apartat "Modificar Dades".

3.   Signa l'autorització de cessió de dades a tercers

Un cop validat el document, el sistema s’encarrega de compartir amb bcnMarket les dades del teu establiment que quedarà adherit a la campanya Bonus Consum, des d’on rebràs informació puntual amb tots els detalls de la teva participació.

Si teniu qualsevol dubte recordeu que podeu contactar amb la secretaria de l'associació des d’on procurarem ajudar-vos en tot el que us calgui.

LA RAMBLA DE BARCELONA
La Rambla és un dels indrets de Barcelona on bull més activitat, una ciutat dins d'una altra ciutat.
Carregant...
x
X