Barcelona Oberta impulsa una campanya per reconnectar als barcelonins amb el cor de la ciutat
26 d'octubre de 2025
Amb el títol “Baixes al centre o què?” Barcelona Oberta amb el suport de l’Ajuntament han posat en marxa una proposta musical i audiovisual vibrant per reconnectar la ciutadania amb el centre de la ciutat.
Barcelona Oberta, l’associació que agrupa els principals eixos comercials del centre de la ciutat, presenta una nova campanya sota el títol “Baixes al centre o què?”, una crida fresca, directa i optimista que vol tornar a situar Ciutat Vella com el punt de trobada viu i creatiu dels residents de Barcelona.
La proposta, desenvolupada per Anverso Agency amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, combina una peça musical urbana –entre el rap i el reggaeton– amb un vídeo d’estètica real i emocional, rodat pels carrers i eixos comercials de Ciutat Vella . L’objectiu és mobilitzar els residents de la ciutat cap al centre, no només físicament, sinó també emocionalment: “Volem que la gent senti que el centre és seu, que és el cor que batega de Barcelona”, expliquen els creadors.
El videoclip mostra la vida quotidiana, el comerç local, la cultura i la diversitat dels carrers del Born, Plaça Reial, Porxos del Port, la Barceloneta, el Gòtic i Barnacentre, Via Laietana, Front Marítim, la Rambla o Pelai. La cançó, amb un ritme contagiós és una invitació a retornar al centre, ‘Ciutat Vella és viva, vine i sent’, i es presenta com un veritable himne d’energia positiva per redescobrir el centre amb una nova mirada.
“Baixes al centre o què?” és més que una campanya: és una invitació a reconnectar amb la ciutat, amb la seva vida, la seva gent i el seu comerç.
Una estratègia multicanal per arribar a tothom
La campanya es difondrà a través d’una estratègia digital integral que combina: YouTube i Prime Video, Spotify, TikTok i Meta, per connectar amb el públic jove i familiar a través de formats curts i visuals. Amb més de 2 milions d’impressions estimades i una cobertura del 32% del públic objectiu, la iniciativa aposta per una comunicació propera, moderna i emocional, que integra música, imatge i xarxes socials per reactivar l’activitat al centre de la ciutat.
Barcelona Oberta vol activar la ciutat des del cor, convertint Ciutat Vella en un espai de convivència, cultura i vitalitat.
X Summit de Barcelona Oberta
El videoclip va ser presentat durant el passat Summit de Barcelona Oberta celebrat el 21 d’octubre a Casa SEAT, que enguany ha estat destinat a reflexionar sobre com millorar el districte històric de la ciutat, amb el títol: “ Més x Ciutat Vella”.
El X Summit va ser un punt de trobada de visions, experiències i propostes que, des d’una mirada propositiva, ha volgut contribuir a repensar el centre de Barcelona com un espai de futur. La iniciativa aposta per una Ciutat Vella que combini vitalitat econòmica i qualitat de vida, que integri la innovació amb el respecte pels valors locals, i que reforci el vincle entre veïnat, administració i teixit productiu.
“Ciutat Vella és el centre històric, la zona zero de la ciutat, cal garantir que sigui un espai habitable i dinàmic; no podem permetre que estigui com està i cal actuar en dos fronts, en l'ordenació del districte per abordar temes com la neteja, la seguretat o per què marxen els veïns; i amb la promoció, incidint en la gestió de l’oferta comercial i amb campanyes per impulsar l’activitat econòmica”, va dir a mode de presentació, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené.
Font original: Barcelona Oberta - Ajuntament de Barcelona




