Amics de la Rambla

Amics de la Rambla

Barcelona recupera les fonts ornamentals i el reg dels espais verds

9 d'abril de 2025

  • De forma progressiva, durant els pròxims mesos, es posaran en marxa les fonts ornamentals de la ciutat, que es posaran a punt prèviament després de l’aturada de dos anys i mig a causa de la sequera
  • També finalitzen les restriccions de reg i continua el desplegament del pla per recuperar l’arbrat i la vegetació, un procés que finalitzarà la primavera de l’any vinent

Davant l’increment de les reserves d’aigua, gràcies a les pluges de les últimes setmanes, l’Agència Catalana de l’Aigua ha desactivat l’Alerta Hidrològica de la Conca del Ter-Llobregat que alimenta a la ciutat de Barcelona. Per aquest motiu l’Ajuntament de Barcelona aixeca les mesures de restricció dels usos de l’aigua a la ciutat, malgrat que es continua en situació de prealerta.

Amb el final de l’alerta s’inicia la posada en marxa de les fonts ornamentals, aturades des del novembre de 2022 a causa de la situació de sequera. Des de fa algunes setmanes, els equips tècnics de Barcelona Cicle de l’Aigua ja estan fent una revisió i posada a punt de les fonts per poder-les posar en funcionament de forma segura.

Aquesta mesura afecta a les fonts ornamentals de la plaça de Catalunya que recuperaran la seva funcionalitat properament.

Barcelona té actualment un total de 330 fonts ornamentals, que recuperaran el funcionament de forma progressiva en tres fases. De les 330 fonts, actualment 85, un 25,7%, tenen aigua, perquè són refugis de vida (biota, flora o fauna) i, per tant, quedaven exemptes de les restriccions. La resta, 245 fonts, el 74,2%, són les que estan buides.

 

LA RAMBLA DE BARCELONA
La Rambla és un dels indrets de Barcelona on bull més activitat, una ciutat dins d'una altra ciutat.
Carregant...
x
X