"El mont de Venus", nova exposició temporal del Museu de l'Eròtica de Barcelona (MEB) amb motiu del 8 de març
27 de febrer de 2025
“El mont de Venus” és la nova exposició temporal amb la qual els visitants podran delectar-se des del pròxim 8 de març i fins al 8 de maig en el Museu de l'Eròtica de Barcelona (MEB).
La institució inaugura aquesta nova exposició coincidint amb la celebració del 8 de març, el Dia Internacional de la Dona. “Amb aquesta mostra he volgut posar davant dels seus ulls, sense tabús, la bellesa del mont de Venus, amb pèls i sense pèls”, afirma Polo Picart, el fotògraf creador d'aquestes fotografies en blanc i negre presentades en aquesta exposició sota el títol “El mont de Venus”. “Hem volgut que aquesta mostra coincideixi amb la celebració del mes dedicat a la dona per a seguir amb el nostre objectiu, no sols de delectar als visitants, sinó d'obrir espais de reflexió”, afirma la directora del MEB, Sarah Rippert.
Una elecció personal
“En més d'una ocasió, persones que han visitat les meves exposicions m'han preguntat: per què totes les models tenen el sexe depilat? La meva resposta és simple: així van venir el dia de la sessió! jo no exigeixo la depilació i accepto l'elecció personal de cada model”, explica Picart, “personalment, com a fotògraf de nu, trobo que cada centímetre del cos humà és màgic i fascinant a fotografiar. Amb borrissol o sense borrissol!”, afegeix. L'artista ens mostra en imatges la bellesa del mont de Venus. “Què és el correcte? La resposta és que no existeix una forma correcta, cadascun hauria de poder fer el que vol amb el seu propi cos”, assegura Picart, “no podem negar que l'efecte no és el mateix, també succeeix quan un home decideix deixar-se la barba, ens sembla que no és la mateixa persona. Però això no ho fa més o menys atractiu! és una qüestió de preferència!”, afirma.
La depilació des de l'antiguitat
Amb aquesta mostra l'artista pretén posar sobre la taula la idea que avui dia la pressió social i els estàndards de bellesa poden influir en la percepció que tenim del nostre propi cos. “És important que cada persona té dret a fer el que vulgui amb el seu propi borrissol públic, no hi ha una única forma ‘correcta’ de tenir el cos”, afirma Picart qui destaca que la depilació va ser adoptada en diverses civilitzacions des de l'antiguitat, passant a convertir-se en tabú en èpoques en les quals el borrissol abundant era signe de salut fins a arribar a la societat contemporània, on l'afaitat del borrissol púbic i la depilació s'han convertit en una pràctica comuna.
En l'actualitat, Picart col·labora amb el MEB amb els xous de Shibari que el museu ofereix de forma regular al seu jardí eròtic i que aquest mateix mes arriben al seu número 100. A partir del dia 6 de març i fins al 9 de març tindran lloc en diferents horaris coincidint amb la inauguració de la nova exposició. Es poden consultar horaris i preus: administracion@erotica-musuem.com T: 933.189.865
Polo Picart, l'artista darrera de la mostra
Polo Picart és un fotògraf argentí radicat a Ginebra, Suïssa, des de fa més de 30 anys especialitzat en fotografia de dansa i nu. La seva passió és magnificar la bellesa, la força i l'emoció transmeses pel llenguatge corporal. Captar el meravellós o el cas estrany allí on potser no s'espera, revelar el misteri i la màgia d'un ésser, i l'expressió creativa del cos com a discurs artístic.
Les seves fotografies són el fruit d'una exploració creativa intuïtiva i reflecteixen un univers sensual, que ens porta cap al més profund de les nostres emocions, moltes vegades en contrast amb el discurs i els tabús de la societat políticament correcta. A Suïssa, ha fet nombrosos treballs fotogràfics per a coreògrafs, ballarins, escoles de dansa, espectacles, festivals i convencions. Ensenya la fotografia d'estudi i de nu artístic. Ha donat nombroses conferències sobre el tema en els Swiss Photo Awards. Les seves fotografies han estat exposades en nombroses ocasions a Suïssa, a Alemanya, a França, a Espanya i a Bélgica.