La Rambla Film Festival tanca la seva primera edició amb La Nit dels Premis Rambla de Cinema
27 de gener de 2026
La Rambla Film Festival va tancar la seva primera edició el passat 23 de gener amb l'anunci del Palmarès del festival i el lliurament dels Premis Rambla de Cinema, que va tenir lloc a La Nit dels Premis Rambla de Cinema al Museu de Cera de Barcelona.
Els guardons reconeixen la trajectòria de professionals vinculats a la història del cinema a Barcelona. El va concedir els premis Rambla de Cinema en aquesta edició a Enrique Cerezo (premi Antoni Bofarull), Isona Passola, Jordi Cadena, Mireia Ros, Jana Montllor, Xavier-Daniel, al programa de Betevé 'Barcelona i Acció' i a la Barcelona Film Comission.
El Palmarès del festival ha distingit com a millor pel·lícula de la secció oficial competitiva, dedicada a nous realitzadors i realitzadores, a: 'LaRoy, Texas' de Shane Atkinson, que també rep el premi a millor interpretació per a Dylan Baker. Els premis a millor direcció i millor guió són per a la pel·lícula xinesa 'Diary of a young Man' del realitzador Zheng Honglai, el premi Women in film per a una directora debutant en el panorama internacional ha sigut atorgat a la directora turca Belkis Bayrak pel seu film 'Gülizar'. 'Vinchuca' de Luís Zorraquin ha guanyat el premi especial del jurat, el Premi de la secció dedicada al cine dins del cine ha sigut per a 'Vlasta, el recuerdo no es eterno' de Candela Vey i Tino Pereira, ex-aquo amb el curtmetratge 'Quelques Siècles de Plus' de Raphaël Martin-Dumazer. Millor BSO a Jordi Longán per la música de la pel·lícula 'The Roots'. El premi al millor curtmetratge ha estat per a 'Las Subordinadas del género' d'Alicia Rodríguez i el millor curtmetratge en v.o. catalana per a 'La Gran Esmaixada' de Carles Puig Mundó. El jurat ha dedicat també una menció al film colombià 'Body, spirit & bureaucracy' de Paul Gustavo Barrios.
El festival, que ha comptat amb el suport d'Amics de La Rambla, prolongarà les seves activitats al llarg dels mesos de febrer i març amb Fòrum del festival que oferirà projeccions de la secció de documentals al Museu Marítim de Barcelona i al Reial Cercle Artístic.
A més, la llavor plantada per La Rambla Film Festival també ha suposat la creació del nou Cineclub Rambla que, amb seu al Cafè de l’Òpera, programarà cinema de manera regular al Cinema Maldà.




