Més de 450.000 visites i 152.000 degustacions a la novena edició de Tast a La Rambla
12 de juny de 2023
L’esdeveniment ha acolliten quatre dies un gran èxit de públic, que prové majoritàriament de Barcelona (48%), seguit per visitants d’altres punts de Catalunya i l’Estat (21%), i públic internacional (31%)
La tapa més venuda enguany ha estat els “Cavatelli a la Norcina i tòfona negra” del restaurant Cecconi’s
Tast a la Rambla ha finalitzat aquest diumenge la seva novena edició amb un gran èxit de públic, que s’ha aproximat a la ubicació provisional de Plaça de Catalunya, consensuada entre l’Ajuntament de Barcelona i els organitzadors: l’Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de La Ramblai la Plaça de Catalunya i grup gsr, per tal d’evitar les obres de Rambla Santa Mònica. Tot i les altes temperatures, el públic ha gaudit de l’oferta de 36 restaurants i pastisseries de la ciutat en un espai de gairebé 11.000m2.
Tot i haver tornat al format original de quatre dies – l’edició anterior es va allargar fins a cinc dies degut a la coincidència amb la segona Pasqua–, aquest any s’ha arribat a la xifra de 450.000 persones que han visitat la fira, on s’hi ha servit 152.000 degustacions, en un horari de 12h a 22h el dijous i el diumenge, i de 12h a 00h divendres i dissabte. El públic ha estat majoritàriament local, amb un 48% de públic de Barcelona, un 21% de públic d’altres punts de Catalunya i l’Estat, i un 31% de visitants internacionals.
Aquest diumenge a les 17 hores s’ha realitzat un recompte de les tapes més venudes, i en primera posició estan els “Cavatelli a la Norcina i tòfona negra” del restaurant Cecconi’s, que revalida l’èxit de l’any anterior; seguit de l’“Arròs de secret i bolets amb maionesa de kimtxi i llima” de Família Nuri, i el “Brioix de tàrtar de tonyina marinat, guacamole, maionesa de llima, chipotle i ceba crispy” del Restaurant Telefèric Barcelona.
L’organització del Tast a la Rambla, Fermín Villar, president d’Amics de la Rambla, i Roser Torras, directora del grup gsr, han destacat que, amb la nova ubicació de la fira, “enguany s’ha demostrat que la Plaça Catalunya és un espai on es poden fer activitats atractives per als barcelonins”.
La cita ha comptat amb dos espais de Showcooking, que han acollit demostracions gratuïtes en viu on han participat 1.001 Sabores de Región de Murcia, Asturias Cocina de Paisaje i Raíz Culinaria Castilla La Mancha, entre d’altres, i tastos a càrrec d’alguns dels col·laboradors de la fira, com Prodeca que, a banda de l’espai “Catalunya, on el vi és cultura” on ha presentat una àmplia oferta de vins i escumosos catalans, ha ofert demostracions de cuina catalana. També s’han realitzat tallers amb degustacions de cerveses o showcookings duts a terme per restaurants de la ciutat, així com les activitats vinculades al Territori Convidat, Saborea Lanzarote. Les activitats gratuïtes proposades a l’edició d’enguany en format showcooking han estat un èxit, omplint totes les sessions.
Més enllà de consolidar-se com la cita gastronòmica de referència al calendari de la ciutat, Tast a la Rambla també és un espai on es treballa per la inclusió social amb accions com el tast a cegues ofert per l’ONCE, la col·laboració des de fa anys amb el Casal dels Infants o la participació del restaurant La Pau, que té darrere un projecte d’inserció per a persones que han quedat excloses del sistema educatiu. Així mateix, la fira continua apostant un any més per les noves generacions i dona impuls a la formació dins del món de la restauració, de la mà del CETT.