Nou pòster de la col·lecció de pòsters de La Rambla.
28 de maig de 2025
La col·lecció de pòsters de La Rambla creix.
Amics de La Rambla ha llançat el quart pòster de la col·lecció Pòsters de La Rambla, anomenat Rambla de Barcelona.
La col·lecció de Pòsters de La Rambla part de la iniciativa “La Rambla Inventa”.
Del quart pòster, dissenyat per l’artista Bestiola (Jordi Ferrándiz), s’ha fet una edició limitada de 100 exemplars en format A3 i 200 exemplars en format A5. Es tracta d’una impressió offset a quatre tintes sobre paper Tintoretto Geso de 250 gr. a GràfiquesG3. A més del pòster, que es posa a la venda al preu de 35 euros la versió en A3 i a 13 euros la versió A5, el disseny també està disponible en format postal, de distribució gratuïta. Es faran nous llançaments de manera periòdica alternant obres d’artistes reconeguts amb alumnes de les escoles de disseny del barri.
La col·lecció de pòsters està disponible a la venda a la web d’Amics de La Rambla, a la botiga del Museu de Cera i a l’oficina de Turisme de Barcelona, al peu del Monument a Colom.
Aquesta iniciativa neix d’una col·laboració publicoprivada pionera a la ciutat, Amics de La Rambla, juntament amb GetYourGuide, el principal portal en línia d’experiències, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, han impulsat una sèrie d’activitats per promoure un canvi de relat a La Rambla. El projecte anomenat “La Rambla, un nou model de turisme urbà” consta de set línies d’actuació pel període de 2023 a 2027 i recull un mateix objectiu, enfortir la imatge del passeig i retornar La Rambla als barcelonins.
Del pòster s'han editat postals gratuïtes per donar a conèixer el projecte.
Jordi Ferrándiz – Bestiola
Jordi Ferrándiz és un il·lustrador i dissenyador espanyol nascut a Barcelona, que va estudiar disseny gràfic a l’Escola d’Arts Aplicades Llotja (1992-1997).
Els seus dissenys i il·lustracions destaquen pels seus colors vius i l’elegància de les seves formes. Crea composicions impactants amb colors vibrants i paisatges impactants amb influències del pop art.
Ha col·laborat per a clients com The New Yorker, L’Express, City and State NY, Grup 62, Fox Sports Advertising, Time, Circuit de Catalunya, Berkeley Law, ACG Media a ACG Global, Escribà Barcelona, Penguin Random House, Columna Edicions, FCG Ferrocarrils de Catalunya, Opera San Diego, Tusquets Editors, Texas Highways Magazine, University of Rhode Island, Deseret Mag, Diari ARA, entre d’altres. Per a tots ells il·lustrant retrats i espots, cartells, il·lustrant llibres divulgatius i packaging, alguns d’ells premiats amb Or i Plata als prestigiosos premis Pentawards.
Recentment, la seva obra ha estat seleccionada per a la 67ª exposició anual de la Societat d’Il·lustradors de Nova York i el llibre Soi128.