Amics de la Rambla

Amics de la Rambla

Nous cursos de formació “Obert al futur”

10 de febrer de 2014

La regidoria de comerç, conjuntament amb el Districte de Ciutat Vella i Barcelona Activa tornen a començar els cursos de formació “Obert al futur” per a comerciants.

Els cursets es faran a la sala Ernest Lluch (c/ Bonsuccés, 3).

Els dies dels cursets són: 24 i 31 de març, 7 i 28 d'abril i 5, 12 o 19 de maig.

Si us voleu inscriure o voleu més informació, podeu trucar-nos al 933172940 o escriure a info@amicsdelarambla.cat.

Embolicar regals de forma creativa (NOVA 2014)
24/03/2014 de 14:00 a 17:00 hores

La presentació d'un article embolicat és un aspecte molt valorat tant pel client que compra un regal com per a la persona que el rep. Un bon embolcall aporta un gran valor afegit al producte que venem i a un baix cost. Existeix, des de sempre, tot un ritual al voltant del regal i de l'acte de regalar. Hi ha moltes dates en qualsevol calendari que ho justifiquen: un aniversari, un sant, Nadal... L'embolcall genera il·lusió, màgia, somni... És gràcies al llaç, al paper, el color, al tipus de packaging... que el regal aconsegueix tot el seu efecte, capaç de seduir i suggerir "alguna cosa més" que un simple contingut. L’embolcall també representa l’establiment i reafirma la seva imatge de marca. El detall i l’originalitat amb les que emboliquem el nostre producte son aspectes fonamentals per diferenciar-nos de la competència.

El curs d'embolcalls creatius pretén ensenyar les últimes tendències en embolicar regals,  utilitzar formes creatives i  aprofitar els recursos que t'ofereix el mateix producte per minimitzar els costos.

Tècniques de disseny i muntatge d'aparadors (NOVA 2014)
31/03/2014 de 14:00 a 17:00 hores 

En una societat on cada vegada hi ha més botigues i més competència , és essencial saber-se diferenciar de la resta . L'aparador és la primera eina de màrqueting i comunicació d'un punt de venda. No obstant això , encara són molts els comerços que fan un ús poc efectiu de l'aparador. Si la botiga fos una revista , l'aparador seria la portada ! No és la portada el primer reclam que fa que compris la revista ? El teu aparador aconsegueix el mateix ? Quan va ser l'última vegada que un aparador et va cridar l'atenció? Has pensat què diu d'un establiment de l' aparador sense treballar ? Utilitza l'aparador per diferenciar-te de la teva competència i realitzar campanyes amb estil propi . Fer un aparador implica conèixer tècniques de muntatge , materials i el saber comunicar amb objectes i espais . I això va molt més enllà de posar un PLV . Amb aquest taller et proporcionarem idees , eines i decoracions fàcils de posar en marxa per aconseguir que el teu aparador destaqui .

Proporcionar eines, tècniques i materials que permetin fer aparadors econòmics i atractius i motivar els participants perquè renovin els seus aparadors d'acord amb el calendari comercial i apliquin noves tendències d'impacte visual.

Guanyar a la crisi: Innova en el teu negoci! (NOVA 2014)
07/04/2014 de 14:00 a 17:00 hores 

No són les espècies més fortes les que sobreviuen, ni les més intel·ligents; són les que millor s'adapten al canvi. En el context actual, la crisi ens fa replantejar si el que hem fet fins ara és el que hauríem de continuar fent, o si per contra, hauríem d’ impulsar un canvi en el nostre negoci que ens ajudi a vèncer la crisi i sortir-ne més forts. Durant aquesta sessió aprendrem a analitzar el nostre propi negoci i a identificar-ne els punts forts i els punts febles. També farem una síntesi dels factors claus d’èxit que ens diferencien de la concurrència i com tractar-los per generar un avantatge competitiu. Ens conscienciarem de la importància de la innovació per a una constant adaptació als canvis i de les actituds i aptituds necessàries per afrontar aquests reptes. Finalment, aprendrem la metodologia necessària per posar totes les idees en acció.

Entendre la situació econòmica actual dels petits negocis i conèixer les eines necessàries per a gestionar amb èxit el canvi que ens farà guanyar  la crisi. 

Màrqueting en el punt de venda (NOVA 2014)
28/04/2014 de 14:00 a 17:00 hores 

El comerç és el lloc on el client pot trobar el producte que busca i que satisfà determinades necessitats. Però ..., avui en dia, no és suficient amb pujar la nostra finestra del local, ens cal fer molt més, entre d’altres ens cal fer Màrqueting en el nostre punt de venda. La botiga actual s’ha de convertir en alguna cosa més que un simple espai amb productes. En quin tipus d’espai? Doncs en un espai que es transformi en un lloc viu, ple de suggeriments i d’experiències que convidin al client a entrar, a comprar i a tornar. Per això, coneix totes aquelles accions de màrqueting que pots aplicar en el teu punt de venda –sigui del sector que sigui- tot aprofitant els recursos disponibles i les oportunitats del teu entorn immediat. Ara és el moment, aprèn a aplicar aquestes tècniques i converteix el teu negoci en una botiga encisadora pel teu client.

Conèixer els recursos i aprendre a utilitzar les eines del màrqueting més adequades pels punts de venda  . Convertir l'espai de vendes en un lloc d'experiències agradables de compra.

Amb un bon servei, fidelitzem la clientela (ACTUALITZADA 2014)
05/05/2014 de 14:00 a 17:00 hores 

En el context actual, marcat per la forta competitivitat i oferta comercial, oferir un servei excels resulta imprescindible si es vol tenir la clientela satisfeta . Al mateix temps, conèixer quines tipologies de serveis es poden oferir en un punt de venda, saber com poden ajudar a millor l’atractiu de l’establiment, i obtenir informació sobre quin és el marc normatiu que empara al comerciant,... resulten clau per afavorir la bona imatge comercial d’un punt de venda. Així, el programa formatiu proposat, pretén donar als seus assistents els coneixements necessaris per oferir un servei comercial integral i de qualitat que permeti consolidar els clients actuals i captar-ne de nous.

Conèixer les principals eines que poden contribuir a millorar el servei en un comerç a efectes que promogui la fidelització de la clientela i ajudi a millorar l’experiència de compra d’un consumidor.

Pautes per iniciar-te en el món del comerç electrònic: l'experiència d'un botiguer
(ACTUALITZADA 2014)
12/05/2014 de 14:00 a 17:00 hores 

Aquest projecte d'eCommerce es desenvolupa en tres hores que tenen com a objectiu assessorar i formar a botiguers, empreses i/o emprenedors que volen començar en el mon d’ Internet, especialment en el mon de l’eCommerce i les Xarxes Socials. Va dirigit a qualsevol persona o empresa que es plantegi la possibilitat d’iniciar un nou camí obrint un canal de venda totalment diferent al Retail, el camí del Comerç electrònic i Internet com a oportunitat de negoci. Amb el títol: “les pautes per iniciar-te en el món del comerç electrònic: l’experiència d’un botiguer” el seu contingut es basa en l’assessorament, la informació i les pautes a seguir per una bona inserció en el món digital. No és cap secret, però l’experiència ens permet explicar els avantatges i desavantatges de la nova era digital i explicar “què s’ha de fer” i “com es pot fer” per introduir-se en aquest mon seguint uns passos que ja molts hem fet i que proven que “sí és possible”.

En aquest entorn canviant de la nostra societat, més competitiu, més tecnològic i més globalitzat com en què estem vivint, les responsabilitats i les tasques de les persones que formen les empreses del segle XXI són cada cop més complexes, requereixen del coneixement de les eines tecnològiques que tenim a les nostres mans per tal de poder afrontar amb èxit el futur i aconseguir aprofitar al màxim les oportunitats d’aquesta nova era digital.

Cross Channel: Unim les nostres botigues i les noves tecnologies (NOVA 2014)
19/05/2014 de 14:00 a 17:00 hores 

Aquest projecte de Cross Channel es desenvolupa en tres hores que tenen com a objectiu entendre i aprendre les pautes a seguir per realitzar una evolució de l'Offline a l'Online, i poder preparar una estratègia multi-canal per afrontar la nova etapa digital. Va dirigit a qualsevol comerç Retail o PIME que es plantegi la possibilitat d’iniciar un nou camí obrint un canal de venda diferent dins del propi concepte Retail, el camí del comerç electrònic i Internet com una oportunitat de negoci. Amb el títol; “Cross Channel: Unim les nostres botigues i les noves tecnologies” el seu contingut es basa amb la informació i les pautes a seguir per realitzar una bona inserció en el món digital. No és cap secret, però l’experiència ens permet explicar els avantatges i inconvenients de la nova era digital i explicar “què s’ha de fer” i “com es pot fer” per a introduir-se en aquest món seguint uns passos que molts ja hem fet i que proven que “si és possible”.

En aquest entorn canviant de la nostra societat, més competitiva, més tecnològica i més globalitzada en què estem vivint, les responsabilitats i tasques de les persones que formen les empreses del segle XXI són cada cop més complexes i per tant requereixen el coneixement de les eines tecnològiques que tenim a les nostres mans per tal d’afrontar amb èxit el futur i aconseguir aprofitar al màxim les oportunitats que en ofereix la nova era digital. L’arribada de la nova era digital a la nostra societat i de les noves tecnologies als comerços tradicionals representa un canvi sociològic en la manera de consumir els productes i serveis, i per tant estem obligats a realitzar canvis en molts dels departaments de les empreses i comerços per tal d’emprendre nous camins.

LA RAMBLA DE BARCELONA
La Rambla és un dels indrets de Barcelona on bull més activitat, una ciutat dins d'una altra ciutat.
Carregant...
x
X