Amics de la Rambla

Amics de la Rambla

Opinió: Quan les coses es fan mal fetes

28 de gener de 2014

“Está, ¡sorpresa!, en las Ramblas, ese paseo que en algún momento debió de ser bonito pero que hoy no es más que una telaraña de locales infames donde los turistas caen como moscas”

Amb aquesta contundent frase, que fa referència al restaurant amb la pitjor classificació d'Espanya segons les puntuacions dels usuaris de Tripadvisor, clou el seu article “Hit parade: los 20 peores restaurantes de España” del columnista expert en gastronomia del diari “El País” Mikel López Iturriaga.

Mikel López Iturriaga analitza en el seu article, publicat al diari “El País” del divendres 24 de gener de 2014, les opinions dels usuaris de Tripadvisor sobre els restaurants espanyols i destaca els que obtenen pitjors crítiques. Entre els vint pitjors restaurants – segons els usuaris de Tripadvisor - hi ha tres de La Rambla i el pitjor puntuat de tota Espanya és un d'aquests tres.

Les opinions dels usuaris són, cada cop més, una eina potent que modela la nostra imatge en el món. És important escoltar el que diuen els usuaris – el que diem tots plegats – per rectificar allò que no agrada, allò que fem malament i embruta la imatge global del passeig.

La repetició d'aquesta feina mal feta, la no rectificació d'un model que busca el benefici a curt termini hipotecant el futur, és – ara més que mai – un mal negoci. L'aparició de les xarxes socials i la seva interacció amb les aplicacions per telèfons mòbils ha fet que tothom tingui accés a la informació i que pugui interactuar amb ella. Els terminis s'han escurçat i la feina mal feta té menys futur que mai.

Des d'Amics de La Rambla volem evitar la generalització. A La Rambla hi ha establiments que treballen bé i que veuen reflectit el seu esforç en les crítiques positives que reben per part dels seus – en aquest cas agraïts – clients. Però no faríem la nostra feina si no denunciéssim la feina mal feta, la recerca del benefici a costa del client i les pràctiques abusives.

És per aquesta raó que volem demanar a tothom – als que es dediquen a la gastronomia però també als que treballen en altres sectors – una reflexió profunda sobre com treballem i quin servei donem als nostres usuaris. Articles com aquest i eines com Tripadvisor poden ajudar-nos a fer aquesta reflexió i a conèixer millor que pensen els nostres usuaris i com podem millorar la seva experiència

LA RAMBLA DE BARCELONA

La Rambla és un dels indrets de Barcelona on bull més activitat, una ciutat dins d'una altra ciutat.

Carregant...
x
X