Presentació de l'Estudi Econòmic i Comercial de La Rambla
27 de març de 2014
Amics de La Rambla va presentar, el passat dimarts 25 de març, en el marc de la seva Assemblea de socis, els resultats de l'Estudi Econòmic i Comercial de La Rambla. L'estudi, encarregat per Amics de La Rambla a Dep Institut, analitza la demanda i l'oferta comercial i de serveis, l'urbanisme comercial i el volum de visitants amb la intenció de conèixer a fons la realitat de la Rambla, reflexionar sobre el model de La Rambla i identificar oportunitats de millora.
L'Estudi es va portar a terme en dos onades realitzades els mesos d'octubre i novembre de 2013. Per realitzar l'anàlisi de l'oferta i la demanda es van realitzar més de 1000 entrevistes en diferents idiomes (català, castellà, anglès, francès i italià).
La valoració que fa, tant el públic barceloni com el visitant, està un punt per sota de la valoració mitjana que es fa de Barcelona. Els aspectes més demandats són un augment de l'oferta autòctona, específica i de qualitat, bancs i àrees de descans i oferta dirigida al públic local.
L'estudi explica que els productes més demandats són, actualment, la restauració i els souvenirs (dirigits tant un com l'altre a clients no barcelonins (70 % de la despesa en aquests àmbits). La valoració que es fa d'aquests productes, és però, la més baixa, essent la cultura el sector més valorat.
Pel que fa a l'espai de La Rambla, l'estudi destaca el transport i l'enllumenat com els aspectes més valorats. La manca de places d'aparcament i la seguretat són percebuts com els menys valorats.
L' estudi conclou identificant oportunitats de millora centrades en quatre eixos:
1. Diversificació: de productes i de serveis
2. Millora de la qualitat de l'oferta i de serveis mitjançant formació de l'equip humà, rigor en els preus i adequació a la demanda
3. Posada en valor dels elements singulars i diferenciadors de La Rambla
4. Gir estratègic dirigint-se a un públic local
L'Estudi Econòmic i Comercial de La Rambla va ser encarregat per Amics de La Rambla a Dep Institut i ha comptat amb el suport de la Regidoria de Comerç, Consum i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona.