Tanca la primera edició del La Rambla Film Festival
23 de gener de 2026
Del 17 al 23 de gener, La Rambla ha acollit la primera edició de La Rambla Film Festival, una mostra internacional de cinema que neix amb la intenció de convertir-se en un altaveu pel talent jove i la creativitat cinematogràfica de la nostra ciutat..
El cor de Barcelona com a escenari i plataforma del talent cinematogràfic. La Rambla de Barcelona és molt més que una avinguda emblemàtica. És un símbol viu de la ciutat, una passarel·la oberta al món on es barregen cultures, llengües, expressions artístiques i emocions. Però més enllà del seu paper turístic, La Rambla esdevé també un gran aparador de la identitat de Barcelona i un camí privilegiat per projectar el talent cinematogràfic local a escala internacional.
Amb el Cinema Maldà con a principal escenari, i amb la col·laboració d’altres establiments i institucions de La Rambla com Fnac Rambles, el Museu de Cera, el Café de l’Òpera, Elisava, el Reial Cercle Artístic i el Museu Marítim de Barcelona, el festival ha ofert projeccions de tots els llargmetratges i curtmetratges que han participat en aquesta primera edició.
El lliurament dels premis d’aquesta primera edició tindrà lloc al Museu de Cera de Barcelona aquesta tarda i concedirà els premis Rambla de Cine.
Pel que fa al palmarès del festival, ha distingit com a millor pel·licula de la secció oficial a “Laroy, Texas” de Shane Atkinson. El premi a la millor direcció i guió han estat per “Diary of a Young Man” de Zhen Honglai. També han destacat els premis per el millor curtmetratges.
Fòrum La Rambla Film Festival
Un cop celebrada la primera edició, La Rambla Film Festival vol preparar la seva continuïtat amb una programació que s’oferirà al llarg de tot l’any amb la creació d’un espai fòrum i un cine club amb seu a La Rambla.
Del 24 de gener al 30 de març de l’any 2026, el festival estén la seva programació amb l’espai fòrum que tindrà lloc al Museu Marítim de Barcelona, al Fnac Rambles i al Café de l’Òpera amb diverses activitats.
En aquest Fòrum La Rambla Film Festival està ja prevista la projecció, al Museu Marítim de Barcelona de la secció oficial/Rambla de Mar de cinema on el mar, la ciència i el medi ambient marí són protagonistes: “Livind tide Dead Tide” de Claudia Daibert (data a determinar) i “Antartica: War Diaries” de Volodymyr Khomko (Data a determinar).
Altres activitats previstes són la projecció al Reial Cercle Artístic del documental “Hospital de Campanya” de Jordi Roigé I de projeccions per a les escoles del barri al Cinema Maldà dins de la programació CINEMAESCOLA.
El Café de l’Òpera també acollirà la presentació del Cine Club Rambla, un nou cine-club per dotar a La Rambla i a Ciutat Vella d’un espai de difusió del cinema. La seva seu serà el cinema Maldà i el mateix Café de l’Òpera de La Rambla.




