Tast a La Rambla tanca amb èxit la seva desena edició
10 de juny de 2024
La festa de la gastronomía de Barcelona consolida la ubicació provisional de Plaça de Catalunya, acollint un públic que segueix sent majoritàriament de Barcelona (42%), seguit per visitants d’altres punts de Catalunya i l’Estat (18%), i públic internacional (40%)
Als restaurants i pastisseries barcelonins, enguany s’han sumat les propostes gastronòmiques d’altres territoris, així com dels països participants de la Barcelona America’s Cup
La tapa més venuda enguany ha estat el “New York roll català” del restaurant Pepa Tomate dels porxos de la Boqueria
Tast a La Rambla ha finalitzat aquest diumenge la seva desena edició després de quatre dies en els quals s’ha confirmat que la fira és el punt de trobada dels barcelonins amb la gastronomia de la ciutat. Consolidant la ubicació provisional de Plaça de Catalunya, Tast a la Rambla ha ofert la proposta gastronòmica de 30 restaurants i 6 pastisseries de la ciutat, a la qual en aquesta edició d’aniversari s’hi ha sumat molta més oferta.
L’organització del Tast a la Rambla, Pau Bosch, president d’Amics de la Rambla, i Jordi Parra, director del grup gsr, han destacat que “enguany la proposta gastronòmica ha estat més diversa que mai, amb la participació de la Barcelona America’s Cup i altres territoris com Lanzarote, Andorra, Castilla la Mancha i Murcia; i tots els showcookings plens”.
En els quatre dies de fira, enguany s’han servit 140.000 degustacions, en un horari de 12h a 22h el dijous i el diumenge, i de 12h a 00h divendres i dissabte. El públic ha estat, un cop més, majoritàriament local, amb un 42% de públic de Barcelona, un 18% de públic d’altres punts de Catalunya i l’Estat, i un 40% de visitants internacionals.
Aquest diumenge a les 17 hores s’ha realitzat el recompte de les tapes més venudes, i en primera posició estan el “New York roll català” del restaurant Pepa Tomate; seguit de l’“Arròs melós de botifarra, ceps, carxofa i ceba caramel·litzada” d’Al Grano by Telefèric, el “Mollete de costella de porc ibèric de gla Maldonado amb salsa ‘anticuchera’ i cacauet, coriandre i ceba envinagrada” de Casa Amàlia 1950 i “Croqueta de rostit, croqueta d’espinacs amb panses i pinyons, croqueta de sobrassada amb formatge” de Les croquetes d’en Nandu Jubany.
La cita del desè aniversari ha comptat amb dues grans novetats. La primera, la creació del Premi Tast a la Rambla, amb motiu dels 10 anys de la fira i com a aposta de futur, per reconèixer a aquelles persones que treballen per la gastronomia de la ciutat. Aquest any, s’ha entregat a la família Escribà de la reconeguda Pastisseria Escribà, tota una icona de La Rambla i la gastronomia barcelonina. La segona novetat d’enguany ha estat la vinculació de la fira amb la Barcelona America’s Cup que, des de l’espai Dotze cultures, dotze gastronomies, ha apropat la gastronomia dels 12 països participants en la competició esportiva a tots els visitants, amb música en directe, degustacions i tallers didàctics.
També s’hi han sumat altres territoris, representats amb diverses iniciatives i showcookings, que han estat un èxit, omplint totes les sessions, com Saborea Lanzarote, el Centro de Arte, Cultura y Turismo del Cabildo de Lanzarote; Andorra - Gastronomia d’Alta Muntanya; 1.001 Sabores Región de Murcia, i Raíz Culinaria – Castilla-La Mancha.
Més enllà de consolidar-se com la cita gastronòmica de referència al calendari de la ciutat, Tast a la Rambla també és un espai on es treballa per la inclusió social amb accions com la col·laboració des de fa anys amb el Casal dels Infants o la participació del restaurant La Pau, que té darrere un projecte d’inserció per a persones que han quedat excloses del sistema educatiu. Així mateix, la fira continua apostant per les noves generacions i dona impuls a la formació dins del món de la restauració, de la mà del CETT.